طرح اضطراری تامین آب سیرجان با حفر و تجهیز ۵ حلقه چاه با ظرفیت تامین ۱۰۰ لیتر در ثانیه در فاز اول به زودی در مدار بهره برداری قرار خواهد گرفت.

فرماندار سیرجان با همراهی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان سیرجان از روند عملیات اجرایی طرح تامین اضطراری آب شرب شهر‌های سیرجان، پاریز و زیدآباد بازدید کرد و از نزدیک در جریان فرایند اجرای لوله گذاری و حفر چاه و برق رسانی به منابع پیش بینی شده در اجرای این طرح قرار گرفت.

مجید میرشاهی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب سیرجان در حاشیه این بازدید گفت: با توجه به کاهش ظرفیت سد تنگوییه به عنوان منبع اصلی تامین آب شرب سیرجان، طرح اضطراری تامین آب با حفر و تجهیز ۵ حلقه چاه با ظرفیت تامین ۱۰۰ لیتر در ثانیه در فاز اول در دستور کار قرار گرفت که با توصیه‌های فرماندار تا ۲ هفته آینده این طرح در مدار بهره برداری قرار خواهد گرفت.

او افزود: با اجرای طرح اضطراری انتقال آب، مشکل تامین آب شهر‌های سیرجان و نجف شهر و روستا‌های متصل به شبکه آب رسانی شهر سیرجان و نجف شهر، از جمله: باسفهرجان، حجت آباد، اکبرآباد، سلیمانیه و ... مرتفع می‌شود.  

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیرجان با اشاره به اینکه مشکل کاهش فشار آب روستای امیرآباد سوخک برطرف شد، تصریح کرد: با توجه به افت فشار آب در برخی از نقاط روستای امیر آباد سوخک به دلیل اینکه در ارتفاع بالادست مخزن آب قرار گرفته بودند با اجرای سیستم پمپاژ، تامین آب این روستا با فشار مناسب بر طرف شد.

میرشاهی با بیان اینکه طرح اضطراری آبرسانی به شهر پاریز و روستا‌های همجوار تا پایان مرداد ماه به بهره‌برداری خواهد رسید، بیان داشت: با اجرای این طرح، ۲۰ لیتر در ثانیه به ظرفیت تامین آب قبلی اضافه خواهد شد و کمبود آب در سامانه آب رسانی شهر پاریز و روستا‌های حاشیه خط انتقال و روستا‌های شرقی و غربی شهر پاریز رفع خواهد شد.

برچسب ها: آب شرب ، انتقال آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار